Start en Softball klub - Vi hjælper dig på vej!

 

Drømmer du om at starte din egen softball klub – eller er I måske allerede en flok entusiastiske spillere, der mødes i ny og næ og nu gerne vil ud og spille mod andre? Hvad end grunden er til, at du vil starte en ny softball klub, så vil vi rigtig gerne hjælpe dig godt på vej!

Vores klubber er kernen i Dansk Softball Forbund. Det er klubberne, som motiverer, fastholder og rekrutterer softball spillere – klubberne er fundamentet for at vi kan udøve denne fantastiske sport. Derfor vil vi selvfølgelig gerne hjælpe dig godt i gang med at starte en klub op, som kan være med under vingerne i Dansk Softball Forbund, og blive en del af den spændende udvikling i dansk softball.

Hvad kræves der for at starte en klub, og hvordan bliver man optaget i Dansk Softball Forbund?

Man kan tro, at det er kompliceret, når man starter en klub op, men faktisk er det slet ikke så indviklet, og der er masser af støtte at hente. Uanset hvor langt du er i processen, så tag kontakt til os, så vi kan hjælpe med råd og vejledning – og vi kommer gerne og besøger jer og får en snak om, hvad det vil sige at være en softball klub.

Her giver dig et overblik over de basale ting, når man starter en softball, der skal være i orden.

Vejledning til at opstarte en softball klub: Sådan danner I en softball klub – trin for trin.

Skabeloner til vedtægter fra DSoF/DIF:

Tjekliste for ny klub med information om indmeldelse i DSoF og tilmelding til turneringer.

Oplysningsskema ved indmeldelse i DSoF

Udlån af udstyr til ny klub

Kontakt endelig vores udviklingskonsulent Jorge Sánchez på udvikling@softball.dk eller 
tlf. 21 67 61 35.

Vi glæder os til at byde jer velkommen i Dansk Softball Forbund.

Skærmbillede 2020-08-27 kl. 11.21.04

VI BRUGER COOKIES PÅ DETTE SITE FOR AT FORBEDRE BRUGEROPLEVELSEN